Film Seçkileri 2019

Yarışma Seçkisi

Barê Giran

Barê Giran – Ağır Yük (Türkiye), Yılmaz Özdil, 17’

AVDEL ve ailesinin tek geçim kaynağı, Mardin Belediyesi temizlik servisinde çalıştırılan yaşlı eşeği BOZO için aldığı paradır. Suriye’deki kız kardeşi ve oğlu SALİH de savaştan kaçıp onun evine sığınmıştır. Belediye yetkilileri Bozo’yu “emekliye ayırınca”, Avdel işine devam edebilmek için genç bir eşek aramaya koyulur. Ancak Salih, dayısına haber vermeden Suriye’de bıraktığı genç eşeğini aramaya gider.

Fishnet And The Fish

Fishnet And The Fish (İran), Ali Nikfar, 8’39”

Tertemiz bir kalbe sahip olan küçük bir oğlan çocuğu her zaman doğru olanı yapma, başkalarını kandırmama ve dünyayı değiştirme yollarını arıyor ama etrafı aynı kalmasını isteyen insanlarla çevrilmiş durumda…

Ukde

Ukde (Türkiye), Hüsnegül Çelik, 19’48”

Orta yaşlardaki Ahmet ve ebe olan karısı Zeliha çiftinin çocukları olmamıştır. Bunun eksikliğini evlilikleri boyunca yaşayan çiftin bir gün aniden kapısı çalar. Kasabanın önde gelenlerinden Sami Bey doğum yapmakta olan bir kadını bırakır gider. Sami’nin bıraktığı kadın evlilik dışı çocuklarını doğurur ve kadın doğum yaparken ölür. Sami getirdiği kadını ve bebeğini istemez. Ahmet ve Zeliha bu bebekle yeni bir hayata başlayacaklarını düşünürken, hiç beklemedikleri bir şey olur.

Gravity

Gravity (Hollanda), Yao Yao, 2’45”

Genç bir adam kız arkadaşı tarafından ona duyduğu sevginin özü konusunda sorgulandığında, doğanın güçlerinin kendi kanunlarını sürdürdüğü Afrika ormanları ile ilgili gördüğü bir rüyayı hatırlar.

I Will Wait

I Will Wait (Irak), Mohammed Sherwani, 11’11”

Suhailah bebeğini işe giderken komşularına bırakır. Komşular bebekten rahatsızdır ve bakmak istemezler. Suhailah, kocası savaştan dönene kadar işe devam edebilmek için bebeğine bir çözüm bulmak zorundadır.

Pupone

Pupone (İtalya), Alessandro Guida, 16’

Roma, 2017 ilkbaharı…Sacha yetimhanede yetişmiş bir çocuktur. Bütün edindiği “kardeşleri” gibi futbol ve özellikle As Roma takımının fanıdır. Ancak 18 yaşındayken yetimhaneyi terk etmek zorunda kalan Sacha, en büyük idolü Francesco Totti’nin başından geçenleri, kendi yaşamaya başlar. Totti de, Sacha gibi yaşından dolayı yetimhaneden ayrılmıştır. Bu kazanılmış özgürlüğü ve dış dünyanın sunduğu zorlukları yönetmek beklenenden zor olacaktır. Bu kısa film gerçek hayat hikayesinden esinlenmiştir.

Pantor

Pantor (Türkiye), Tahsin Özmen, 15’

Kılık kıyafet kanunundan sonra Anadolu’nun bir köyünde, köylülere ait sadece bir pantolon ve bir şapka vardır. Elbiseler köy muhtarının sorumluluğundadır. Şehre gitmek isteyen kişi, muhtardan izin alıp öyle gitmektedir. Daha önce hiç şehre gitmemiş olan Dilo adında bir köylü, bir gün şehre gitmek için muhtardan elbiseleri ister. Dilo, uzun boylu olduğu için pantolon ona kısa gelmektedir, bu yüzden muhtardan elbiseleri alamaz. Şehre gitmeyi kafasına koyan Dilo, köy öğretmeninin elbiselerini çalmaya karar verir.

Ray

Ray (Kosova), Lorena Sopi, 12’30”

1999 savaşına denk düşen dokuzuncu yaş gününde Korku Günlüğü’nü yazan Rreze Abdullahu bu önemli günde ne bir hediye ne de bir doğum günü partisi bekler. Sadece tek bir isteği vardır: Ölmek istemez. O gün Rreze/Ray etrafı korunaklı alandaki bir Sırp askerine gider ve ona şöyle der: “Bugün benim doğum günüm ve ölmek istemiyorum!… Sadece hayatta kalmak istiyorum.” Asker ağlamaya başlar. Askerlerin asla ağlamadığını düşünen Rreeze buz keser. On-sekiz yıl sonra geçmişin yıkıntıları arasında dünyanın daha iyi bir yer olmamasından dolayı umutsuzdur. Film Rreze Abdullahu’nun gerçek günlüğünden esinlenmiştir.

Toprak

Toprak (Fransa), Onur Yağız, 11’

Anne ve babası Fransızca bilmeyen 8 yaşındaki Toprak, ikizlere hamile olan annesinin ultrason muayenesine çevirmenlik yapmak için doktora gider. Kardeşlerinin cinsiyetini öğreneceği anı heyecanla bekleyen Toprak, bebeklerin erkek olmalarını diler.

Angel’s Mirror

Angel’s Mirror (Çin), Cheng Chao, 14’

Çin’de, 1990’ların başlarında, küçük bir çocuk ve ailesi yeni bir fabrika kompleksinde yaşamaya başlarlar. Çocuk yeni çevresini tanımaya çalışırken, kendi yaşlarında pinpon oynayan diğer oğlanlarla karşılaşır – ve günlerini üst kattaki dairenin penceresinden bakarak geçiren sevimli küçük bir kızdan etkilendiklerini keşfeder. Çocuk, kız hakkında daha fazla bilgi edinmek ve onunla arkadaşlık kurmak için kendine özgü bir yol bulur.

This Side, Other Side

This Side, Other Side (İran), Lida Fazli, 8’51”

Film, hiçbir sınırın çocuklar arasında dostluk ve muhabbet kurulmasını engelleyemeyeceğini anlatıyor, ve yetişkinlerin dünyasının da çocukların dünyası gibi barış ve dostluk ile dolu olmasını diliyor.

Box Paul

Box Paul (Rusya), Viktor Belanov, 11’30”

Zor bir durumla karşı karşıya olan bir kız, oldukça tuhaf bir karar alır – rehberlik kabinine girmeyi göze alır. İlk başta sesin ruhsuz bir robottan başka hiçbir şeye ait olmadığını düşünür. Ancak, mekanik bir sesten ibaret olduğunu düşündüğü şeye karşı gerçek duygular hissetmeye başlayınca fikri değişir.

The Dead Dide Once

The Dead Dide Once (ABD), Max McGillivray, Alex Morelli, 8’30”

Suriyeli bir mültecinin, Amerika’daki yeni yaşamına başladıktan sonra geçmişten bir ziyaretçisi gelir.

Cover

Cover (İran), Vahid Alvandifar, 15’

İki arkadaşı Ahmad’ın ölü bedenini cenaze için morgdan köye götürürler. Yoldayken Ahmad aniden hayata geri döner. Kendine geldikten ve kafa karışıklığından kurtulduktan sonra eski hayatına geri dönmemeye ve yeni bir yola girmeye karar verir. Ancak arkadaşları onunla aynı fikirde değildirler. Onun eski hayatına ve hatta ölü haline geri dönmesini isterler.

Taiwanese Cha Cha Cha

Taiwanese Cha Cha Cha (Tayvan), YuHui (Judie) Yang, 15’

İki genç kız, büyükanne ve büyükbabaları ile yeniden bağ kurmak için ebeveynlerinin itirazlarına rağmen gizli bir yolculuğa çıkarlar. Karşı karşıya kaldıkları olaylar birbirlerini cesaretlendirir, gülünç ve kuşkulu bir yolculuğu anlamlı ve beklenmedik bir maceraya dönüştürür.

Piece Cemetery 85

Piece Cemetery 85 (İran), Shahram Maslakhi, 14’59”

Ailenin en büyük oğlu babasının naaşı ile birlikte pahalı bir halıyı gömme konusunda ısrarlıdır ama mezarlık yetkilileri buna karşı çıkarlar.

Kırk Yıllık Hatır Seçkisi

Ian, A Moving Story

Ian, A Moving Story (Arjantin), Abel Goldfarb, 9’

Ian serebral palsi hastalığı ile doğmuştur. Bütün çocuklar gibi arkadaşları olsun ister ama ayrımcılık ve zorbalık, onun çok sevdiği çocuk parkından uzak kalmasına neden olur. Ian kolay kolay pes etmez ve başardığı şeyle herkesi şaşırtır.

Lekesiz

Lekesiz (Türkiye), Mehmet Oğuz Yıldırım, 13’34”

Selma Hanım oğlunu evlendirmeye hazırlanan apartman görevlisinin ricasını kırmayarak, vefat eden kocasının takımlarından birini ona vermeye karar verir. Ceketin üzerinde bir leke fark eden Selma Hanım, özlediği kocasının anıları arasında yalnızlığıyla mücadele ederken, bir yandan da onun hatırasını “lekesiz” biçimde yaşatmaya çalışmaktadır.

Walking Fish

Walking Fish (Hollanda), Thessa Meijer, 19’

The Walking Fish insanların dünyasına katılmak hayalinin peşinde koşan iddialı bir deniz canlısının hikayesini anlatıyor. Mutsumi, genç bir kadına dönüşmesine rağmen memnun değildir. Karada yeni arayışlarla yüzleşir: En güzel olmak, başarılı bir kariyer sahibi olmak, rüya gibi bir kız arkadaş olmak… Acaba hiç mutlu olup yolculuğunun tadını çıkarabilecek midir?

Yeryüzü Garipleri

Yeryüzü Garipleri (Türkiye), Murat Kılıç, 14’49”

Suriyeli Osso ailesi, savaşta her şeylerini kaybetmiştir. Mecburen Türkiye’ye göç ederler ve hayata yeniden tutunmayı başarırlar. Geri dönmek için de savaşın bitmesini beklerler. Ama savaş bitmek bilmez. Artık yeryüzünün hiçbir ülkesi onları mutlu edemez. Yeryüzü garipleridir onlar. Gurbetin derdini çekmeye devam ederler.

Der Besuch - Visit

Der Besuch - Visit (Almanya), Christian Werner, 15’

Klaus (60) bir alışveriş merkezinde Santa Claus olarak çalışmaktadır. Yorucu bir günün ardından işini bırakmayı düşünür. Ancak bir hastanenin çocuk yoğun bakım servisinden bir telefon alır.

Them

Them (Almanya), Robin Lochmann, 15’

Herkesin aynı kumaştan kesildiği unutulmuş bir kasabada, kendini lider ilan eden yeni biri gelerek yerel yaşam biçimini değiştirir. Bir zamanlar beraber hareket eden toplum parçalanır ve ayrı kamplara bölünür. THEM, yanlış yönlendirilmiş ideolojiler, yıkıcı liderlik ve dışardan biri olma üzerine uyarıcı bir hikayedir. Ama en önemlisi, bizi ayıran şeylerden ziyade ortak olanı öven bir filmdir.

GAB

GAB (Fransa), Gazanfer Biricik, 10’

Ani, kariyeri pek de parlak olmayan bir gazetecidir. Fakat çalıştığı gazetenin yayın müdürü ondan terör saldırısı sırasında ölen bir kişi hakkında bir makale yazmasını ister. Ani, ölenin kız kardeşi Lily ile Paris’te Pigalle’ye yakın bir barda buluşur. Lily gelmeden birkaç dakika önce Gabriel adında genç bir adam yanına gelir ve Lily’nin akrabalarından biri olduğunu iddia eder. Ani, makalesini tamamlamak için, Gabriel’e bir dizi soru sormaya karar verir. Bu esnada iki şahıs arasında fikir farklılıkları doğar. Fakat bu konuşma esnasında onu kayıtsız bırakmayacak bir olay yaşanır.

Alien

Alien (Kore), Jegwang Yeon, 15’

Reonghee ve ben kaçak göçmenleriz. Dün Reonghee göçmen ofisi görevlilerinden kaçarken öldü. Çalıştığımız şirket sadece pisliği örtmek ile ilgileniyor. Reonghee’nin şirketin bir yerlerde sakladığı bedenini bulacak ve ona hakkı olan cenaze merasimini yapacağım.

Brooklyn Park

Brooklyn Park (ABD), Nikola Duravcevic, 14’49”

New York’ta tek başına yaşayan Somalili taksi şöförü Abdi, ülkesindeki trajedinin haberi ile gece mesaisine başlar. Arka koltukta oturan yüzler sürekli değişirken, düşünülemez olanın gerçek olup olmadığı ile mücadele eder. Şiirsel ve lirik bir film olan BROOKLYN PARK yabancılaşma, keder ve aşkınlığı keşfeden modern bir göçmen hikayesidir.

Zain - Waiting

Zain - Waiting (İspanya), Pello Gutiérrez, 12’26

“Bana tüm karanlık şeylerin gizli nedenini veya kalleş zamanının bizi yönlendirdiği yeri sorma.”

Servis

Servis (Türkiye), Ramazan Kılıç, 13’54”

Anadolu’daki bir köy okuluna yeni atanmış olan kadın bir öğretmen, öğrencileri için servis şoförlüğü yapmaya karar verir fakat araç kullanmayı bilmiyordur!

İlkbahar, Yaz, Sonbahar, Kış…Ve İlkbahar

İlkbahar, Yaz, Sonbahar, Kış…Ve İlkbahar (Türkiye), Hamza Uysal, 7’04”

Ahenk içinde yaşayan insan ve orman, insanın hızlı teknolojik gelişimi sonucu ahengini kaybeder ve orman zarar görmeye başlar. Ormandan geriye tek başına kalan Yalnız Ağaç, doğanın yeniden dirilmesi ve ahengin tekrar sağlanması uğruna kendini feda edecektir.

APP

APP (Türkiye), Hatice Aşkın, 17’

Bir yazılım şirketi, yalnız yaşayan kadınların kendilerini güvende hissetmeleri için bir güvenlik uygulaması geliştirir. 24 saat boyunca evin duvarlarına yansıtılabilen bir gölge adam, evin içerisinde hareket ederek çeşitli aktiviteler yapan genç bir erkek var gibi görünmesini sağlamaktadır. Mine, bir gün annesinin ölümüyle referansı bulunan yazılım şirketine gider ve ürünün piyasaya sürülmeden önce çıkarılan ilk modelini ücretsiz denemeyi kabul eder.

Fish Broth

Fish Broth (Kazakistan), Alisher Zhadigerov, 8’

Film, iki kardeşin hayatın zorluklarına karşı verdikleri mücadeleyi anlatıyor. Annelerinin sağlığı için kardeşler ellerinden geleni yaparlar. Kolay yolu seçmezler ve her şeyi dürüstçe yapmaya çalışırlar.

Shok

Shok (Kosova), Jamie Donoughue, 21’06”

Gerçek olaylara dayanan, ‘Shok’, Sırbistan’ın Kosova’yı işgal ettiği Kosova Savaşı’nın tırmanışı sırasında geçmektedir. İki genç Kosovalı Petrit ve Oki çok yakın arkadaştır. Oki kendine bir bisiklet satın aldıktan sonra, Petrit çaresiz bir şekilde kendisi için de bir bisiklet ister. İşadamlığına soyunanı Petrit, işgalci Sırp birliklerine sigara kâğıtları satabileceği bir boşluk bulur. Ancak ülkedeki gerginlikler ve şiddetin artması ile birçoğu bunu ihanet olarak görür. Sırp birliklerle kendine sabit bir iletişim ağı kuran Petrit Oki’yi de hayatları tehlikeye girene kadar pek çok riskli duruma sürükler. İlişkilerinin sınırları test edildiğinde, Sırpların gerçek niyetlerini anlamaya ve dostluğun anlamını öğrenmeye başlarlar.

Korkuluk

Korkuluk (Türkiye), Yener Akbaba, 11’55”

Yusuf, köyde yaşayan bir ailenin tek çocuğudur. Babası yurtdışında olduğu için bütün işler ona bırakılmıştır. Yusuf, arkadaşı Fırat’ın yardımıyla işlerini aksatmadan okula gitmenin yollarını arar.

Marisol

Marisol (ABD), Zoe Salicrup Junco, 14’44”

Marisol, kendisi ve küçük kızı María için bir hayat kurmaya çalışan genç bir annedir. Kendini arkadaşı olan Luisa olarak tanıtmakta ve Luisa’nın arabasını bir ortak otomobil kullanım uygulaması aracılığı ile para kazanmak için ödünç almaktadır. Ancak günün son yolcusu olan Frederick adındaki genç beyaz bir adam giderek şüpheli davranmaya başlar. Genç adam Marisol’u belgesiz olmakla suçladığında Marisol’un en korktuğu kabusu gerçek olur.

Panorama Seçkisi

Brothers

Brothers (Rusya), Angelina Debor, 19’18”

“Brothers” büyük abi için duyulan korkunun, yedi yaşındaki bir oğlan çocuğunun kendi içindeki gücü bulmasına ve gerçek olmasalar bile her türlü tehlikenin üstesinden gelmesine nasıl yardım ettiğini anlatıyor.

Heyvan - Hayvan

Heyvan - Hayvan (İran), Bahram & Bahman Ark, 15’

Sınırı geçmek isteyen bir adam koç kılığına girer.

Kids

Kids (İsviçre), Michael Frei, 9’

Grup dinamiklerini araştıran kısa bir animasyon. Hepimiz eşitken kendimizi nasıl tanımlarız?

Blessed Land

Blessed Land (Vietnam), Phạm Ngọc Lân, 18’32”

Orta yaşlı bir kadın, eski bir balıkçı kasabasında bulunan ölmüş kocasının yıllardır gitmediği mezarını oğluyla birlikte ziyaret eder. Uzun bir süre kum tepeleri üzerinde bulunan mezarlıkta, mezar taşını bulamadan dolaşırlar. Kadının hafızası mı kötüleşmiş yoksa mezar yeni golf sahasının yeşil çimleri altında bir yerde mi kalmıştır? Yeni zenginler için yaşayanların üzerinde oynayabileceği bir toprak, ölülerin sonsuza kadar dinleneceği topraktan daha iyidir.

Nemesis

Nemesis (İran), Behzad Jafarimazhab, 6’

Hiçbir şeyin çalıştırılmadığı bir lunaparkta bir sanık, atlıkarıncaya sahip olmakla suçlanır…

Maja

Maja (Danimarka), Marijana Jankovic, 19’

Altı yaşındaki Sırp vatandaşı Maja’yı ailesi anaokuluna bırakır. Kısa bir süreden beridir Danimarka’da yaşamaktadırlar. Bu onların gözünde her şeyin ama özellikle dilin yeni olması demektir. Dil Maja’nın diğer öğrencilerle iletişim kurmasını zorlaştırır ve çoğu zaman yanlış anlaşılmasına neden olur. Uzun ve yalnız bir günün sonunda ailesi onu okuldan almaya geldiğinde o günün bittiğini düşündüğümüz anda aslında günün onun için yeni başladığını anlarız.

Bad People

Bad People (Gürcistan), Giorgi Tavartkiladze, 19’26”

1991 yılında SSCB’nin yıkılmasının ardından Gürcistan bir iç savaşın ortasındadır. Gia hasta oğlu için ilaç ararken, karşı tarafta çarpışan eski bir arkadaşıyla karşılaşır.

The Sound Of Falling

The Sound Of Falling (Tayvan), Chien Yu Lin, 12’52”

Özgürlüğün kaybı ve hayatın uçup gitmesini ele alan bu empresyonist film, bir mandalina çiftliğinde çalışan bir çiftçinin sıradan bir gününde aldığı bir kararı anlatıyor.

Eksik

Eksik ( Türkiye), Volkan Budak, 10’18”

Film; köyde annesiyle yaşayan bir çocuğun, hayatındaki eksiklikleri yaşam ve ölüm çerçevesinden kavrama çabasını konu eder.

Whatever It Takes

Whatever It Takes (Fransa), Pierre Amstutz Roch, 15’34”

Elli yaşındaki Stephane bir gecede işini kaybeder. Stephane ve karısı Fiona dibe vururlarken, Stephane bir iş bulmak için her şeyi yapmaya hazırdır. Buna düşmanı Mark’ı öldürmek de dahildir! Bir plan yaptıktan sonra, amatör çift Mark’ı öldürmeye gider. Ancak kötü şansları ve sakarlıkları işi zorlaştırır.

The Keeper

The Keeper (Portekiz), Rodrigo Areias, 15’

Constantino gündüz çoban gece de müze bekçisi olarak çalışır. Yaşayacak bir yeri olmadığı için sürekli olarak çalışmaktadır. Her sabah ve her günün sonunda Aurora onun yanından geçer. Aurora sonunda bir gün kendinde Constantino ile konuşacak cesareti bulur.

Loved Ones

Loved Ones (Polonya), Zofia Kowalewska, 13’56”

Olga’nın genç kızı aniden hastaneye kaldırılır. Anne, sadece kızının hastalığı ile değil, yıllardır hiç iletişim kurmadığı eski kocasıyla da yüzleşmek zorundadır. Hastanede birlikte olmak -kızlarının sağlık durumu ile bilgi almaya çalışmak ya da ailece oyun oynamak- aile içinde başa çıkması zor duyguları ve geçmişteki kırgınlıkları ortaya çıkarır. Kızlarının durumu kötüleştikçe, eski karı-koca arasındaki tansiyon yükselerek beklenmeyen bir finale doğru gider.

Online Shopping

Online Shopping (İran), Ghasideh Golmakani, 15’

Genç bir kız olan Doni öğrenimine yurtdışında devam etmek için İran’dan gitmek ister. İran’dan ayrılmadan önce sahip olduğu her şeyi internetten satmaya çalışır. Alıcılardan bir erkek evine gelir ve garip davranışlar sergiler…

Story

Story (Polonya), Jola Bańkowska, 5’8”

‘Story’ varlığı ile bizi çepeçevre saran teknoloji çağındaki modern insanın bir yansımasıdır. Pek çok sosyal medya platformundaki popüler bir fonksiyon olan hikayelere bakarak yalnız, kaybolmuş ya da içinde bulundukları gerçekliğe kayıtsız insanları görürüz. Eylem bir gün içinde gerçekleşir ve kısa, çoğunlukla (oto)ironik, sanal dünyanın gerçeğe battığı sahneler ile anlatılır.

Bé Deng - Sessiz

Bé Deng - Sessiz (Türkiye), L. Rezan Yeşilbaş, 14’21”

Sene 1984. Üç çocuğu ile Diyarbakır’da yaşayan Zeynep hapisteki kocasını ziyaret etmek ister. Zeynep sadece ana dili olan “Kürtçe’yi” konuşabilmektedir ama hapishanelerde sadece Türkçe konuşulmasına izin verildiği için kocasının yanında bir kelime bile söyleyemez. Diğer yandan, kocasına bir çift yeni ayakkabı getirmek ister ama mahkumlara dışardan herhangi bir şey getirmek yasaktır.

Genericamente

Genericamente (İtalya), Giulio Neglia, 18’

‘Kalabalıklar’ en çok ‘figüran’ adıyla anılırlar. “Toplu sahneler” de sinematografide saklanırlar, fakat girişken yorumlarını çok yönlü bir şekilde sergilerler: ressamdan polise, garsondan bahçıvana, itfaiyeciden kasaba… Oyuncu olmayı hayal eden ancak bu hayalde hep başarısız olan Paolo, marjinal rollerde görünmeye daha alışkındır.

Ashmina

Ashmina (İngiltere), Dekel Berenson, 15’

Çelişkilerle dolu yoksullaştırılmış bir ülkede genç bir kız ailesine olan sorumluluğu ile yabancıların etkisi arasında bölünmüştür.

Özel Gösterim Seçkisi

Saz

Saz / Stephan Talneau, 97’

Yetenekli müzisyen Petra Nachtmanova kendini keşfetmek için Berlin’den başlayarak Anadolu’dan Horasan’a kadar uzanan haftalarca süren bir yolculuğa çıkar, yolculuk boyunca tek bir soru sorar: “Bana eve götüreceğim bir türkü öğretebilir misiniz?”. Sırtında da efsanevi çalgı vardır: Bağlama.

Melbourne

Melbourne /Nima Javidi, 91’

Amirali ve Sarah birkaç saat içinde Avustralya’nın Melbourne şehrine eğitimleri sebebiyle taşınmak üzere olan genç bir çifttir. Apartmanlarında bavul toplarlar. Komşunun bebeğine bakan bakıcı acil bir durum sebebiyle uyuyan bebeği bir süreliğine onlara bırakmıştır. Bakıcı bir türlü gelmez. Genç çift bebeği alması için babasını ararlar. Fakat bir süre sonra fark ederler ki bebek uyumuyordur, ölmüştür!

İnat Hikayeleri

İnat Hikayeleri / Reis Çelik, 90’

Kış aylarında köyün ulaşımını sağlayan at kızağına bir rakip çıkmıştır. Kızakçı DAŞO’nun rakibi minibüstür. Ama kızakçı kışın buz tutan Çıldır Gölü üzerinden kestirme gittiğinden minibüsün göle giremeyeceğini ve yeni rakibinin kendisinden hızlı olamayacağını iddia etmektedir.Oysa minibüsçünün bu inatlaşmadan galip gelmek için başka bir planı vardır. Bu ikilinin arasındaki yarış devam ederken kızak ve minibüsün yolcuları da birbirlerine inat üzerine öyküler anlatmaktadırlar.

İnadına Film Çekmek

İnadına Film Çekmek / Reis Çelik, 94’

Yönetmen Reis Çelik ‘in, Anadolu’daki aşıklık geleneğinden yola çıkarak “İNAT’ sözcüğünden senaryo olmadan doğaçlama bir film çekme düşüncesine usta oyuncu Tuncel Kurtiz de “evet” deyince ilginç bir sinema yolculuğu başlamış olur. 2004 yılında iki sinema maceracısı, yanlarına aldıkları küçük bir kamera ile İstanbul’dan Ardahan’ın Çıldır ilçesine giderler. Yanlarına topladıkları yörenin halk aşıkları, dengbejleri, meselcileri ve halkıyla bir yıllık çalışma sonucu ortaya İNAT HİKAYELERİ filmini çıkarırlar. Bu filmi çekme macerasının, yola çıkma anından filmin çekiminde yaşananlara ve son olarak buz tutmuş Çıldır Gölü’nün üzerine kardan beyaz perde kurularak yapılan film galasına kadar olan sürecin görüntülerinden İnadına Film Çekmek belgeseli ortaya çıkıyor. Usta oyuncu Tuncel Kurtiz’in 5 ayrı karakteri (Anlatıcı,Meselci Memiş,Kafkas Beyi,Cezo Ağa ve Cambaz Şaho) canlandırdığı filmde köylülerle aralarında geçen trajikomik anlara tanık olan belgeselde halk hikayeciliğinde kara komedi yoluyla günümüze önemli göndermeler yapılıyor.